الاثنين، 22 سبتمبر 2008

مثلث ... بثلاث زوايا منفرجة !


ــ لقد قالت لي أنها تحبك بجنون ...

ــ أقالت ذلك ؟

ــ نعم .. أؤكد لك ..

ــ وما شأني أنا ؟ ... فلتحبني أو تكرهني .. هذا شأنها وحدها ...

ينظر لي بتعجب ويعيد آخر كلماتي في استغراب قبل أن يقول :
ــ إنها فتاة ممتازة ... مال وجمال وخلق ... ماذا تريد أكثر من ذلك ؟

جرعت ما تبقى من كوب العصير الذي أمامي دفعة واحدة قبل أن أقول بلا مبالاة :
ــ لكنها ليست هي التي أريد ...
تبعت قولي بقيامي من مكاني قبل أن أدس بضعة جنيهات تحت كوب العصير وأقول :
ــ بعد إذنك ...

ابتعدت عنه وأنا أستشعر وخز نظراته الحادة إلى ظهري ..
ضممت إلي ياقتي المعطف وكأني أحتمي به من نظراته وتابعت مشيي باتجاه سيارتي ..

يعرف أنها تحبني ...

أعرف أنه يحبها ...

تعرف أنني أحبه ...

هناك 17 تعليقًا:

Unique Gurl يقول...

يعرف أنها تحبني ...

أعرف أنه يحبها ...

تعرف أنني أحبه ...??????

إبـراهيم ... يقول...

حلوة قوي

،،،،،،،،،،
هوا الفكرة في (تعرف أنني أحبه) ممكن حد يفهمها غـلط ،
قصـة ف الجون يا هيما ، وعنوانها حلو قوي ، قطعًا الموضوع قديم، بس شايف معالجتك ليه هيا اللي جديدة، ومكثفة بشكل جيـد ......


في انتظـار جديدك الحلو كده دائمًا

وسلملي على أخوك يا عبد السميع بيه :)
.
.
رمضان خلص خلااااااص

Selfmeaning يقول...

يعرف أنها تحبني ...

أعرف أنه يحبها ...

تعرف أنني أحبه ...


جميلة جدا جدا

Ehab يقول...

أعتقد أن يسرا فهمتها بأسلوب غلط فعلا يا إبراهيم !!

بدليل علامات الاستفهام !!

بالطبع أقصد في ( تعرف أنني أحبه ) حب صديق لصديقه !!! ماذا تظنين يا يسرا؟!

لكن أعتقد أنها يجب أن تكتب بهذه الصيغة وإلا لفقدت رونقها ..

لك مني خالص الاحترام

Ehab يقول...

إبراهيم مع نفسه !

أشكرك على تعليقك وقطعا ( على رأيك ) الفكره أقدم من اللازم !

أتمنى إني أكون عند حسن ظنك دايما ..

وسلامك هحاول أوصله عشان انت عارف الداء اللي في العيله بقى !

وبعدين هو رمضان خلص عندك خلاص وللا فروق التوقيت ...:)

مش هنتسحر مع بعض بقى وللا ايه ؟

Ehab يقول...

selfmeaning

مرورك أجمل ...

في طريقي إلى مدونتك :)

بنت الماضي يقول...

العنوان احلى ما في القصه
رائع بجد
والمعالجه جميله اوي
احتراماتي لقلمك ولمدونتك الجميله

Selfmeaning يقول...

ميرسى جدا لكلامنك الجميل

و نورت بوجى بتاعى

و اسمح ليا انا ضفت لينك مدونتك

عندى

ميرسى مرة تانية

prince4ever يقول...

روعه يا برنس
طبعا التعبير عن الفكره بأقصر الطرق ميزه ما بعدها ميزه وابداع ما بعده ابداع
طبعا العنوان جامد جدا و الخاتمه ملهاش حل... و متتفهمش غلط ولا حاجه...عييييب... بس تعرف هي مش مثلث بتلات زوايا منفرجه...هي حلقه مفرغه بيلفوا فيها ورا بعض و مش هيوصولوا لبعض ابدا
تحياتي للاسلوب العبقري
رامي...قصاصة ورق

Ehab يقول...

العزيزة بنت الماضي ..

تعليقك أحلى ومدونتك أجمل ...

أشكرك على مجاملتك الرقيقة ..

تقبلي فائق احترامي ..

ـــــــــــــــ

selfmeaning

أشكرك على ذوقك وطبعا ده شرف ليا ...
وأعدك بمتابعة جديدك ...

خالص تقديري واحترامي

Ehab يقول...

prince4ever...

أشكرك فعلا على مجاملتك ونورت الموضوع فعلا ...

في طريقي لقراءة قصاصات ورقك ...

وان كانت قصاصة الورق الأولى مبشرة للغاية أن أكمل قراءة بقية البوستات كلها ... :)

أشكرك مرة أخرى ع المرور وانتظرني عندك :)

خالص احترامي وتقديري

آيــة يقول...

قريتها الاول و فهمتها ..
و بعدين لاقيتكم بتقولوا الناس هتفهم غلط ..
رجعت قريتها تاني
و اتلخبطت

بس جمعتها في الآخر ...
حلوة اوي :)
و العنوان بجد حلو و أصيل .. جدا

بس انا للحق .. المثلث ده بكرهه جدا ... نفسي يتلاشى من على الارض .. بس مينفعش تقريبا ..في افكار كده لازم تكون موجودة .. تعكر صفو حياتنا ...

و لا فائدة لها الا ان نبدع في صياغتها آلاف المرات .. مثلما فعلت ..

تحياتي :)

ألـــــــوان الحيــــــــاة يقول...

أقل ما يقال عنها انها روعه
كعادتك وكما عودتنا باسلوبك المتميز

والغريب انى فهمتها من اول مره

شكلى هطلع ذكيه وأنا مش عارفه؟

تقبل مرورى

أحساس لسه حى...كلام من جوه روح لكل روح يقول...

عزيزى

كل سنة وانت طيب وعيد سعيد

شوف الموضوع حلو

وهاخد اخر جمل فيه


يعرف أنها تحبني ...

أعرف أنه يحبها ...

تعرف أنني أحبه ...


نسيت اهم شئ

هل يحبها هو ايضا

ده الفيصل فى الاهم فلو كان يحبها فلابد ان لا يتركها لانها تحبه

واذا كان لا يحبها فلابد ان يتركها لكى تكون هناك فرصة لكى تحب صديقه

تحياتى

سلااااااااااااام

مهرة سالم يقول...

فعلا صعب جدا حل هذا المثلث....
بوست جميل ومركز..
دمت بخير

Ehab يقول...

العزيزة ( آية مش هنا ) ...

ومن منا يطيق المثلثات ؟؟

خصوصا اني في كلية هندسة :)

أشكرك على مجاملتك الرقيقة ... ولك مني خالص الشكر والتقدير


----------------------

العزيزة رودي هانم ...

أشكرك على مرورك وتعليقاتك المشجعة ...

وتأكدي أنك ذكية بالفعل :)

تقبلي فائق احترامي وتقديري

Ehab يقول...

العزيز ( كلام .. لبنات حوا ) ..

أشكرك بالفعل على رأيك .. ونورتنا بمرورك وتعليقك ..
المعادلة بالفعل صعبة كل طرف في المثلث يحب طرفا آخر .. لكن الأطراف لا تجتمع ..
الحلو ما يكملش كالعادة ..
تقبل فائق احترامي

-----------------------

العزيزة (m.k) ...

أشكرك على مرورك ومجاملتك الرقيقة ..

لك مني خالص الاحترام والتقدير

والتحية ...

وكل عام وانتم بخير